Парапланерная школа и клуб
Поиск Скрыть поиск

2. diena - Lidojums, espresso un itāļu viesmīlība

Pēc veiksmīgas pirmās dienas ar mainīgiem laikapstākļiem un piedzīvojumiem pie Itālijas piepilsētas benzīntanka Oļegs Jakovļevs ar komandu ir atgriezies pie paramotoriem.

 

Tie joprojām stāv droši turpat, kur tika atstāti:

Viss ir gatavs kārtējam lidojumam. Mēs paceļamies gaisā un dodamies uz nākamo pieturvietu - benzīntanku, kur paredzēta degvielas uzpilde un īsa atelpa pirms turpināt ceļu.

“Čau! Nu vot tikko nolaidāmies tieši pie benzīntanka, kas ir baigi kruti - nevajadzēs tērēt enerģiju, velkot visu līdzi kaut kur vai slēpjot,” Oļegs ziņo no benzīntanka.

Pēc īsas pauzes Oļegs turpina un stāsta par pašu lidojumu. Šorīt laiks bijis īpaši labs - silts, mierīgs rīts ar skaidru gaisu.
“Ooo, jā, šis bija tiešām fantastiski skaists rīts. Ļoti skaistas bildes sanāca. Gaiss ir mierīgs, šodien ir riktīgi silts. Bomba, es teikšu tā.”

Lidojums ilga aptuveni divas stundas, un no 14 litriem degvielas palikuši trīs. Bija efektīvs, baudāms rīta starts.

Laipnība, kas pārsteidz

Īsi pēc nosēšanās pie benzīntanka pie pilotiem piebrauc vietējie ugunsdzēsēji, lai pabrīdinātu, ka tuvumā drīz sāksies helikopteru treniņi.
“Zini, kas ir baigi kruta? Vienalga, kurā nostūrī tu nolaidies - itāļi ir riktīgi izpalīdzīgi un laipni,” raksta Oļegs.

Kā jau katrai īstai ekspedīcijai, arī šeit netrūkst mazo, bet svarīgo detaļu: eļļas maisīšanam speciālajos maisos un espresso vai enerģijas dzērieni degvielas uzpildes stacijās kļūst par rituālu.
 

Skrituļdēlis, kas izglābj dienu

Pilotam no Puertoriko, kurš tekoši runā itāliski, šoreiz noderēja arī radošs risinājums - viņš pie sava paramotora piesējis skrituļdēli, lai gadījumā, ja paramotoru nākas pārvietot, nebūtu jāstiepj uz pleciem.
Tieši šāda situācija arī notika - helikoptera treniņu dēļ nācās pārnest visu aptuveni kilometru tālāk.
“Mēs, protams, viņa skeita pakalpojumu neatteicāmies izmantot,” smejoties piebilst Oļegs.

 

Parawaitings un vakara lidojums

Vēlāk dienā plānots vēl viens lidojums, taču vējš sāk celties, un piloti izvēlas nogaidīt. Prognoze it kā labvēlīga, bet vakarējā pieredze vēl svaigā atmiņā - labāk būt piesardzīgiem.

Pēc nelielas pauzes un rūpīga vēja novērtējuma piloti atkal paceļas gaisā un nolido vēl aptuveni 60 kilometrus, noslēdzot otro lidošanas dienu ar skaistu vakara posmu.

Nosēšanās nelielā lidlaukā un viesmīlība

Vakarā Oļegs ziņo par veiksmīgu nosēšanos:
“Šodienas lidošana ir galā - šis bija super skaisti!”

Startā bija 18 litri degvielas, nosēšanās brīdī palikuši nedaudz vairāk nekā seši - lidojums bijis pretvējā, taču Varioprop propellers sevi pierādījis kā ļoti ekonomisku.

Šoreiz nosēšanās bija mazā lidlaukā, par ko ar īpašnieku tika saskaņots iepriekš. Saimnieks ieradies personīgi, atnesis ūdeni, iedevis atslēgas noliktavas telpai, kur glabāt ekipējumu. Saimnieks arī piedāvājis bez maksas izmantot dušu un gultas.
“Tāda viesmīlība… par naudu vispār aizliegts runāt,” raksta Oļegs.

 

Paramotorus atstājam noliktavā un mūs, pilotus, paši saimnieki ar busu aizved uz vietējo restorānu vakariņās.

 

Kopsavilkums

Otrā diena Wingman Challenge ekspedīcijā pierādīja, cik daudz mazu momentu padara šādu piedzīvojumu lielu. Skaists rīts, silts gaiss, efektīvs lidojums un itāļu sirsnība radīja ideālu kontrastu vakardienas vēsajam startam. No skrituļdēļa un benzīntanka līdz restorāna vakariņām lidlauka saimnieku sabiedrībā - šī diena apliecināja, ka aviācijas ekspedīcija ir tikpat daudz par cilvēkiem uz zemes, cik par lidojumu gaisā.

Turpinājums sekos nākamajā rakstā!
Zemāk bilžu galerija un video no šodienas lidojumiem.


Wingman Challenge 08.10.2025 34
Wingman Challenge lidojumi 08.10.2025
Made by kalichava