Парапланерная школа и клуб
Поиск Скрыть поиск

1. diena - Ceļā uz pirmo mērķi

Pēc vairākām dienām, kas pavadītas atceļošanā uz Itāliju un piemērotu laikapstākļu medīšanā, Wingman Challenge 2025 beidzot sākās.

Latvijas pilots Oļegs Jakovļevs, kurš startē ar motoparaplānu un starptautisku pilotu komandu, devies pirmajā posmā pāri Itālijas dienvidiem - ceļā uz savu pirmo mērķi.

Rīts iesākās mierīgi, taču Itālijas laiks spēj mainīties minūšu laikā - silta saule, brāzmaini vēji un termiskie gaisa burbuļi lika pilotam būt pastāvīgā gatavībā.
“Jā, super skaisti skati, tik cik tas laiks mainās minūtēs… dabūju sēsties ar ātrumu 0 km/h,” raksta Oļegs.
Pēc piespiedu nosēšanās piloti izmantoja iespēju “parawaitinga” ietvaros nedaudz atvilkt elpu un izbaudīt skatus.

Nākamajā rītā Oļegs papildināja, ka šis lidojums bijis fantastisks, taču ne viegls.
“No rīta bija super auksts - lai arī biju labi sagatavojies, aukstums nāca pa vīlēm iekšā, bija bišķi jāizdzīvo,” viņš stāsta.

Nosēšanās, lai uzpildītu degvielu izvērtās ne plānotajā vietā, bet instinkts nostrādāja.
“Vienkārši redzu, ka sākās čats par to, ka "meklējam benzīntanku", lai gan bākā vēl bija seši litri. Varēja mierīgi izvēlēties foršāku nosēšanās vietu, bet nolaidāmies nopļautā kukurūzas laukā - spārns ķērās, ne labākā pieredze. Mācība - dari tā, kā domā pats, nevis kā vairākums.”
Tālāk nācās atrast drošāku vietu - blakus bija šaurs lauks, aptuveni 200 metru garš, virs kura vīdēja zems elektrības vads.
Pēc aptuveni piecu stundu lidošanas un 165 kilometriem gaisā pienāca laiks pirmajai degvielas uzpildei.


VIDEO no benzīntanka:
https://youtube.com/shorts/l45U9SWI8HE?si=mHvUPIoML1DUNZW7

Taču ceļš līdz naktsmītnei izrādījās ne mazāk piedzīvojumiem bagāts kā pats lidojums.
“Šodienas lidojumi noslēgušies, esam nolaidušies piepilsētā… paramotori noslēpti krūmos, dodamies pārnakšņot vietējā viesnīcā,” stāsta Oļegs.
Daži piloti gan palika nakšņot pļavā - viņiem bija plāns vakarā vēl aizlidot uz priekšu, taču vējš pieņēmās spēkā, nogurums un izsalkums lika pieņemt saprātīgāku lēmumu un palikt uz zemes atpūsties.

No malas šķiet, ka kilometra attālums līdz pilsētai ir nieks, bet realitātē tas izvērtās par veselu izaicinājumu - takšu nebija, angļu valodu neviens nesaprata, pat skaitļus. “Teicu, lai ielej 8 litrus degvielas, bet redzu, ka nav vispār saķeres…”
Palīdzība atnāca pavisam negaidīti. Kāds vietējais itālis, izdzirdot, ka viens no pilotiem runā itāliski (izrādījās no Puertoriko, bet dzīvojis Itālijā), piedāvāja palīdzēt un nodrošināja bezmaksas transportu gan tajā vakarā, gan nākamajā rītā, lai atgrieztos pie lidaparātiem.
“Kad itālis sadzird savu valodu - uzreiz atveras. Pēc brīža mūs arī pabaros ar pašgatavotu pastu,” piebilst Oļegs.


Kamēr Oļega komanda bija pilsētā, viens cits pilots nolaidās kalna galā - katrs meklēja savu drošo vietu, jo nosēšanās apstākļi bija ļoti mainīgi.

Vakarā Oļegs ziņoja, ka viss ir kārtībā, taču tehnika prasa rūpību arī uz zemes.
“Es off, jātaupa powerbanka, jo otras vairs nav - izkritusi otrajā startā. Rīt piloti, kas aiz muguras, piegādās ar gaisa piegādi.”

Daži kadri no vakara rosības pilsētā:


“Mums nav kur steigties - parīt jābūt recovery punktā, lielākais izaicinājums būs pārlidot kalnu ap 2000 metru augstumā. Rīt vēl viens neliels lidojums, parīt tad ar pilnu bāku pāri kalnam,” stāsta Oļegs.
Pirmā diena Wingman Challenge ekspedīcijā pierādīja, ka šis nav tikai pārlidojums pāri Itālijai - tas ir izdzīvošanas, pielāgošanās un komandas gara pārbaudījums. No aukstiem rītiem un neparedzamiem nosēšanās laukiem līdz siltai itāļu viesmīlībai un kopīgiem piedzīvojumiem - viss liecina, ka šī ekspedīcija tikai sākas.

Turpinājums sekos...
Zemāk galerija ar šīs dienas skatiem.


Wingman Challenge 07.10.2025 5
Made by kalichava