Kāda veida ziņas vēlaties saņemt no kluba?

Klubs

Noteikumi Jūrkalnē

  1. Priekšroka ir jebkuram lidaparātam, ja tam radusies avārijas situācija.
  2. Augstāk esošie paraplānu piloti dod ceļu zemāk lidojošajiem.
  3. Priekšroka ir tandēma paraplānam.
  4. Lidojot dinamiskajā plūsmā pretējos virzienos, priekšroka ir tam paraplāna pilotam, kuram labajā pusē ir nogāze. Otram pilotam jāizvairās no sadursmes pagriežoties pa labi un izmainoties ar kreisajām pusēm.
  5. Apdzīšana, lidojot dinamiskajās plūsmās, ir atļauta tikai pa nogāzes pusi. Ja tur nav pietiekami daudz vietas, aizmugurē lidojošajam pilotam ir jāpalēnina ātrums vai jāmaina lidojuma virziens par 180°.
  6. Vidēji pieredzējuša pilota lidošanai piemērots vēja stipruma diapazons ir 5-8 m/s* ar A un B klases paraplāniem.
  7. Pilotiem, kuriem nav pieredzes lidošanā dinamiskajās plūsmās, ieteicams griezties pie instruktora vai rezervēt macību lidojumu tandēmā ar instruktoru.
  8. Vājš vējš līdz 5 m/s* un ar to saistītās bīstamības (starts tikai no stāvkrasta augšas):
    - bīstama apgriešanās zemā augstumā;
    - zemā augstumā lidojot, risks aizķerties aiz stāvkrasta ar paraplāna stropēm vai iekari
    - risks ielidot ūdenī;
    - vājš un ŠĶĪBS vējš pret stāvkrastu ir īpaši BĪSTAMS!
  9. Mērens vējš 5-8 m/s* un ar to saistītās bīstamības (startēt var gan no stāvkrasta lejas, gan augšas ar citu palīdzību):
    - celtspēja pietiekama, bet celtspējas koridors šaurs;
    - turbulence aiz cita paraplāna tam palidojot garām, īpaši no tandēma;
    - pie šāda vēja var lidot maršrutā, bet jāuzmanās no kokiem, kas noliekušies slīpi uz jūras pusi, jābūt pārliecinātam, ka būs iespējams pārlidot upes un jāņem vērā, ka zemāks stāvkrasts, nozīmē mazāka celtspēja;
    - PADOMS: vasarā krūmi un lapu koki arī rada dinamiku.
  10. Stiprs vējš 8-12 m/s* un ar to saistītās bīstamības (startēt tikai no stāvkrasta lejas):
    - A klases spārniem nav ieteicam lidot šādā vējā, jo paaugstināts risks, ka var tikt pārpūsti;
    - pārliecināties vai pievienots akselerators;
    - novērtēt, kā lido jau gaisā esošie paraplāni un kritiski izvērtēt savas spējas un pieredzi, kā arī ekipējuma atbilstību stipram vējam;
    - jābūt skaidrai izpratnei, kā mazināt pārpūšanas risku un ko darīt, ja lidojuma laikā sāk pārpūst.
  11. Ļoti stiprs vējš virs 12-14 m/s*.
    Lido tikai ļoti pieredzējuši piloti, apzinoties īpaši paaugstināto pārpūšanas risku un no tā izrietošās sekas.
  12. Citas bīstamības:
    - trepes un to margas;
    - citi paraplāni gaisā un uz zemes;
    - auto, kas novietoti tuvu stāvkrastam, jo pilots var ielidot auto un to sabojāt, kā arī pilots var pakļūt zem tuvu stāvkrastam atstātā auto, kad paraplāns stiprā vējā vēl ir gaisā.

*vēja stiprumu mēra ar anemometru stāvkrasta augšā virs tā kantes
Made by kalichava