0. diena - gatavošanās lidojumam

Sveiciens no Itālijas!

Pēc garā ceļa un vairāku dienu gaidīšanas visi Wingman Challenge 2025 dalībnieki beidzot ir satikušies un devušies uz starta punktu. Šī diena ir veltīta gatavošanās darbiem – jāsaliek rezerves izpletņi, jāpiestiprina un jāsaregulē akseļi, jāveic dzinēju pārbaude un beidzamie tehniskie sagatavošanās darbi pirms garā ceļa pāri Itālijai ar paramotoriem.

Oļegs stāsta, ka sākotnēji bija paredzēts starts no Itālijas dienvidiem, taču stiprā vēja dēļ pilotu komanda pieņēma lēmumu pārvietoties uz ziemeļiem, aiz Neapoles, kur laikapstākļi ir mierīgāki. Ja viss noritēs kā plānots, pirmie testa lidojumi notiks jau vakarā, bet oficiālais starts plānots otrdien, atkarībā no vēja prognozes.

Pasākumā piedalās piloti no Austrālijas, Pakistānas, Vācijas, ASV un Rumānijas, veidojot patiesi starptautisku komandu. Katram savs aprīkojums un pieredzes līmenis - viens no Vācijas pilots lidos ar reti sastopamo un īpašo Scout Zero paramotora modeli ar kokonu. Lielākā daļa pilotu lido ar Ozone Viper paraplāniem, kas paredzēti ātrākiem un sportiskākiem lidojumiem.

Oļegs pats lidos ar organizatoru nodrošinātu nomas paramotoru un atzīst, ka jaunā iekare ir patīkami pārsteigusi - stabila, ērta un ļaujas labāk kontrolei ar svaru. “Lielo svaru vispār nejūt, tikai pēc vingovera jūtams dziļāks iegrimiens,” viņš komentē.

Maršruts tiks izvēlēts tā, lai lidotu caur ielejām un attālinātos no vētras joslas.

Oļegs jau vienojies sekot pieredzējušam pilotam, kurš regulāri lido Alpos un par kura spējām var pārliecināties arī skatoties šo VIDEO. Pēc Miro teiktā, ar 18 litru tvertni un jaunās tehnoloģijas Varioprop propelleru iespējams lidot līdz pat 5,5 stundām, taču drošības dēļ tiek rēķinātas aptuveni piecas stundas.

Pirmajā dienā sāk jau iezīmēties arī nacionālās īpatnības - piemēram, kāds pilots no Pakistānas devies gaisā bez rezerves izpletņa, kas pārējos atstāja pārsteigtus.

Oļegs savu pirmo stratēģiju formulējis vienkārši - lidot taisni līdz tuvākajam potenciālajam benzīntankam, kamēr citi plāno nelielus aplidojumus ap vēsturiskām pilsētām. “Nu, redzēs, kā būs,” viņš piebilst.

Vakarā notika pirmie testa lidojumi, lai pārbaudītu tehniku un ekipējumu. Arī Oļegs veica izmēģinājuma startu - paramotors darbojās stabili, un jaunā iekare izrādījās ļoti veiksmīgs uzlabojums. Zemāk video no vakara testa lidojuma.

No rīta paredzēts starts uz ziemeļiem, un, ja laikapstākļi būs labvēlīgi, sāksies pirmais īstais pārlidojuma posms pāri Itālijai.

Turpinājums sekos nākamajā rakstā, kur Oļegs stāstīs par pirmajiem lidojumiem, maršruta izvēli un pieredzi gaisā.


Wingman Challenge 2025 (0. diena)
Made by kalichava