Bassano 2012

Domāju, ka šis Bassano apmeklējums noteikti paliks daudziem mūsu pilotiem īpašā atmiņā. Ne tikai tāpēc, ka, piedalījās ne tikai pieredzējuši vai mazāk pieredzējuši piloti, bet arī vairāki skolnieku.

Itālijas debesu apciemojums nu ir veiksmīgi noslēdzies un drīzumā jau būsim atpakaļ mājās. Par to ir liels prieks un vēl lielāks prieks par acīmredzamo izaugsmi, ko varēja veiksmīgi arī novērot. Vairāki piloti guva gan jaunu pieredzi, gan iespaidus. Tika pārsisti arī vairāki personīgie lidojumu rekordi – gan augstuma, gan ilguma.

Laika apstākļi nebija izcili, bet bija pietiekoši labi, lai paspētu gan lieliski palidot, gan pabaudīt arī citus Itālijas labumus, kas atrodami vairāk pie zemes.

Un lūk neliels ieskats, kā tika pavadītas 2 nedēļas lietaini saulainajā Itālijā:

0.diena/1.diena - sestdiena/svētdiena
Visi veiksmīgi iekārtojas un saslej teltis kempingā un sagaida pārējos, kas ierodas vēlāk ar lietderīgiem padomiem, piemēram, par to, kur labāk celt telti, lai, kad līs lietus, mazāk peldēt vajadzētu. Neizpalika arī piezemēšanās vietas apciemojums un neliela instruktāža tiem, kas pirmo reizi kalnos, un saviesīga pasēdēšana.

2.diena - pirmdiena

Pirmdien debesis bija pilnas gan paraplānu, gan deltaplānu. Diemžēl, tika novēroti vismaz 3 ligzdojoši paraplāni un 1 deltaplāns, kur pēdējā dēļ varējām dzīvē novērot "medikoptera" cienīgu glābšanas operāciju. Izrādās helikopteriem arī ir sirēnas līdzīgi kā ātrās palīdzības mašīnām. Bet arī šādi neiedrošinoši atgadījumi nespēja atturēt arī topošos pilotus no lidošanas burvības.

3.diena – otrdiena

Laika apstākļi lutina un izdodas jau ilgi un skaisti lidojumi, kas nes gan jaunu pieredzi, gan prasmju pilnveidošanos. Pilotu debesīs daudz, bet visi laipni debesīs atrod viens otram vietu, lai katrs varētu palidot, kamēr vēl tas ir iespējams, jo nākošajām dienām prognoze nav ļoti spīdoša.

4.diena – trešdiena

Prognozes piepildās un visu dienu līst lietus. Adrenālinā kompānija nolemj doties sasildīties uz Gardas termiskajiem avotiem. Kad ieradāmies, arī tur lija drēgns lietus, bet, ielienot siltā burbuļojošā ūdenī, diena uzreiz iekrāsojās siltākās krāsās tā, ka vēlāk arī lietus pārstāj līt. Pēc jaukas peldes papusdienojām un devāmies ar mazu līkumiņu gar Gardas ezeru, skaistus kalnu skatus baudot, atpakaļ uz kempingu, pa ceļam piestājot arī jaukā pilsētiņā, no kā daži atgriezās ar pāris amizantiem suvenīriem.

5.diena – ceturtdiena

Saulīte spīd, debess ir zila un skaisti tiek baudīta putna brīvība.

6.diena – piektdiena

Atkal līst lietus, bet nesēdēsim jau visu dienu kempingā, tāpēc aizdevāmies uz Podavas pilsētu aplūkot pilsētas centru un pameklēt izdevīgus piedāvājumus vairumtirdzniecības bāzē, kas tika atrasti un izmantoti. Vakarā druadzīgas vakariņas un, kā katru vakaru, neizpalika arī saviesīga pasēdēšana kempingā ar interesantām sarunām.

7.diena – sestdiena

Prognoze priekš lidošanas nepiemēronta, bet tieši kā laikā priekš kārtīgiem velo priekiem. Viena grupiņa nobrauca ~4h, otra, kas vēl bez pilsētas un apkaimes aplūkošanas meklēja arī Geocaching punktus nobrauca ~8h. Bija ļoti interesanti klātienē redzēt vietas, ko esi vērojis no mākoņu augstuma un nākošajās dienās mēģināt ieraudzīt vietas, kur esi bijis un braucis. Vēlāk laika apstākļi skaidrojās, bet lidot esot varēts tikai uzreiz lejā, tāpēc tika veiksmīgi turpināts baudīt velosipēdu piedāvātās mobilitātes iespējas. Izbrauciena vidū iepazināmies ar draudzīgu un viesmīlīgu herbāristu viņa veikaliņā. Tika iepirktas garšīgas konfektes kakla ārstēšanai un citi labumi. Vēlāk viņš mūs aizveda uz sava drauga bāriņu, kur izmaksāja mums kādu vīnu un uzkodas, kur mēs varējam sausumā un siltumā visi kopā pasēdēt pie vīna glāzes, kas nebija tā kārtīgi izdevies, kamēr bijām kempingā. Izdevās jauki un vienojoši.

Kempings ir mūsu, jo tikai lidot kāri latvieši palikuši uz vietas par spīti lidošanu noliedzošām laika prognozēm.

8.diena – svētdiena

Prognoze piepildās un līst lietus, tāpēc, atkal kompakti sasēdušies, braucam ar busiņu iepazīt Venēciju. Nebija gan tik sausi, kā bijām cerējuši, bet iespaidi tika gūti, gan jauki, gan pārsteidzoši. Tika izstaigāti gan plaši laukumi, gan šauras ieliņas un iepazīti Venēciju caurvijošie kanāli. Daži piloti pamanījās arī šeit atrast dažas noslēptus Geocaching spēles punktus.

9.diena – pirmdiena

Prognoze nebija spīdoša, bet par spīti tam daži piloti no rīta ar spārniem uz muguras soļoja augšā uz startu, kamēr pārējie devās uz Bassano pilsētas pusi. Kad kalnā kāpēji bija sasnieguši starta punktu pēc ~2 stundu kāpiena arī laiks bija skaidrojies un diena tika turpināta ar iepriecinošiem lidojumiem, jo iepriekšējās dienās prognoze rādīja, ka pirmdien lidot nevarēšot.

10.diena – otrdiena

Laika apstākļi lutina. Mākoņu bāze ir augstu un tiek uzstādīti gan jauni personīgi rekordi lidojumu ilgumos, gan arī Bassano ieleju maršrutu tālumos/dziļumos.

11.diena – trešdiena

Laika apstākļi turpina lutināt un arī šī diena tiek pavadīta skaistu skatu bagātos, kam ilgos, kam ne tik ilgos, bet burvīgos lidojumos. Dažs labs pieredzējis mūsu pilots pašā vakarā pamanījās arī mīksti un veiksmīgi ieligzdot eglē. Par laimi viss beidzās veiksmīgi un spārnam cieta tikai 2 stropes, kas tika pārgrieztas, lai veiksmīgi varētu to savākt no koku galotnēm.

12.diena – ceturtdiena

Prognoze sola mazus nokrišņus no rīta, bet lielākus ap pieciem vakarā. Mums par laimi no rīta debesis krāsojas daudzsološā zilā krāsā un izdodas interesanti un vēlāk arī piedzīvojumiem pilni lidojumi, jo laiks tika izmantots maksimāli līdz pat lietus robežai, kas uznāca ap solītajiem pulkstens pieciem. Aktīvi tika lietotas ausis un varēja redzēt arī tādu retu elementu kā vingoveri ar ausīm. Vakarā jau virmo prombraukšanas ieskaņas un tas noslēdzas apartamentos, kur visu kompāniju ļoti viesmīlīgi uzņēma mūsu Vilnis ar Ivetu.

13.diena – piektdiena

Par spīti prognozei no rīta lietus nelīst un šīs dienas prombraucēji var mierīgi sakravāt mantas un salocīt teltis sausumā un saulītē, lai varētu mierīgu sirdi doties tālajā ceļā mājup. Tikmēr pārējie adrenalīnieši vēl vismaz 1 dienu paliek Itālijā, no kuriem daļa turpinās lidojumu sezonu lielākos augstumos un ātrumos tiešā maršrutā uz Rīgu.

Tā nu mums Itālijā šogad gāja - piedzīvojumiem, iespaidiem un jaunas pieredzes bagāti. Viennozīmīgi varu teikt, ka brauciens par spīti ne tik spīdošiem laika apstākļiem ir izdevies.

Paldies visiem, kas atbrauca un ļāva izjust mūsu kluba pacilājošo un vienoto garu.