Adrenalin-Bums „Atbalstam Savējos”

Aicinām ikvienu pilotu ar savu līdzdalību atbalstīt savējos! Sacensību noteikumi nemainīgi. Dalības maksa – mainīga! Šīs sacensības tiek organizētas ar mērķi iespēju robežās atbalstīt Vitu.

Adrenalin-Bums „Atbalstam Savējos”

 

2009.gada 20. septembris

Latvija, Rīga, lidlauks „Rumbula”

Sacensības organizē: Klubs „Adrenalīns”

www.adrenalins.lv

 

 

Sacensību mērķis                                                                                           

 

Sacensības tiek organizētas, lai atbalstītu savējos! Lai pievērstu pilotu uzmanību drošas piezemēšanās plānošanai ierobežotā teritorijā, lai trenētos piezemēties izvēlētajā punktā un noskaidrotu savas spējas.

 

 

Sacensību plāns

 

9:00 – 10:00 reģistrācija

10:00 – instruktāža

10:30 – sacensību lidojumu sākums

(sacensību norises datums un laiki var tikt mainīti atkarībā no laika apstākļiem)

 

Noteikumi:

 

1. Reģistrācija.

 

1.1 Sacensībās drīkst piedalīties visi piloti, kuriem ir vismaz „B” kategorijas Latvijas Paraplanierisma Federācijas izsniegta paraplanierista apliecība, kā arī skolas „Adrenalīns” skolnieki, kuriem ir skolas instruktora atļauja.

 

1.2 Reģistrācijas laikā katrs sacensību dalībnieks iesniedz aizpildītu dalībnieka anketu. Piloti uzrāda savu pilota apliecību. Un samaksā dalības maksu – 15 Ls. Savāktie līdzekļi tiks nodoti Vitai Ozoliņai.

 

 

2. Inventārs.

 

2.1 Sacensību dalībnieks pats ir atbildīgs par inventāra atbilstību un lidojuma drošību. Obligāti jābūt: spārnam, ķiverei, rezerves izpletnim, ar protektoru aprīkotai piekarei un vinčas atkabei, ko startā pārbaudīs – Starta Tiesnesis. Obligāti jābūt arī lidošanai atbilstošiem apaviem (zābakiem ar stiprināto potītes daļu). Neatbilstoša ekipējuma gadījumā, pilots netiek pielaists pie starta!

 

2.2 Sacensību laikā mainīt spārnu ir aizliegts.

 

 

3. Raundi: Sacensību ietvaros tiks veikti minimums 3 raundi. Raundu skaits ir atkarīgs no laika apstākļiem, par ko attiecīgu lēmumu pieņem Galvenais Tiesnesis.

 

 

4. Starts.

 

4.1 Reģistrācijas laikā katram sacensību dalībniekam tiks piešķirts starta kārtas numurs.

 

4.1.1 Katram dalībniekam ir jābūt gatavam startēt atbilstoši savam starta kārtas numuram. Starta kārtību (secību) pilots var mainīt tikai ar iepriekšēju Starta Tiesneša atļauju. Dalībniekiem, kuri nav ieradušies, vai nav gatavi startam, attiecīgajā raundā tiek reģistrēts maksimālais punktu skaits.

 

4.1.2 Ja sacensību dalībnieks divas reizes pēc kārtas nevar nostartēt, viņš dodas uz rindas beigām un startē kā pēdējais attiecīgajā raundā.

 

4.1.3 Ja sacensību dalībnieks starta apstākļus (vēja virziens, stiprums) uzskata par nepiemērotiem, viņš var startu atlikt un doties uz rindas beigām.

 

4.2 Starta veids: pasīvā vinča. Pilots ir atbildīgs par iepriekšējo sagatavotību un pieredzi startēt ar pasīvo vinču gan vājā, gan stiprā vējā, gan turbulentos laika apstākļos.

 

4.3 Katram dalībniekam vinčošanas laikā tiek nodrošināts minimālais nepieciešamais augstums – 150 m, lai spētu izpildīt sacensību uzdevumus un droši piezemēties. Ja dalībnieks ir gatavs uzdevumam un vēlas atkabināties no troses zemākā augstumā vai arī vinčojoties pilots pieņem lēmumu pārtraukt uzdevuma izpildi, viņš dod zīmi Vinčotājam – sāniski vicinot kājas, kas kalpo par signālu Vinčotājam pārtraukt vinčošanu.

 

 

5. Sacensībās plānotie uzdevumi

 

5.1 Balonu mešana mērķī:

Katram sacensību dalībniekam startā ir pieejams balons pildīts ar ūdeni, kurš lidojuma laikā jāmet iepriekš norādītā mērķī. Par trāpijumu mērķa centrā pilotam tiek piešķirti 0 punkti; par trāpījumu līdz 5 m no mērķa centra, punktu skaits ir vienāds ar centimetru skaitu no nulles punkta; par trāpījumu 5 m un vairāk no mērķa centra, pilotam tiek piešķirts maksimālais punktu skaits – 500.

 

5.2 Piezemēšanās precizitātē:

Sacensību dalībniekam jāpiezemējas precīzi, iepriekš norādītajā mērķī. Par piezemēšanos mērķa centrā, pilotam tiek piešķirti 0 punkti; par piezemēšanos līdz 10 m no mērķa centra, punktu skaits ir vienāds ar centimetru skaitu no nulles punkta; par piezemēšanos 10 m un vairāk no mērķa centra, pilotam tiek piešķirts maksimālais punktu skaits – 1000.

 

5.3 Citi nosacījumi:

- Abi iepriekš minētie uzdevumi jāizpilda viena lidojuma laikā;

- Katrs dalībnieks pats pieņem lēmumu vai sava lidojuma laikā izpildīs balona mešanas uzdevumu. Atsakoties no uzdevuma, konkrētajā raundā, dalībniekam tiek piešķirts maksimālais punktu skaits attiecīgajā uzdevumā.

- Katrs pilots pats pieņem lēmumu kā un kur uzglabāt balonu lidojuma laikā;

- Uzvarētājs ir dalībnieks ar mazāko punktu skaitu.

 

 

6. Mērķu izvietojums.

 

6.1 Abu iepriekš minēto uzdevumu mērķi tiks izvietoti drošā attālumā no starta zonas.

 

 

7. Piezemēšanās: Jāpiezemējas uz kājām. Ja pilots nokrīt, viņam tiek ieskaitīti 1000 punkti. Par kritienu tiek uzskatīts: jebkura pilota ķermeņa daļas (izņemot pēdas) vai piekare (izņemot akselerātoru un piekares kāju paliktni vai vinčas atkabi) pieskaršanās zemei, pirms zemei ir pieskāries spārns.

 

 

8. Protesti un iespēja startēt atkārtoti.

 

8.1 Sacensību dalībnieks drīkst pieprasīt iespēju startēt atkārtoti. Atkārtotie starti notiek katra raunda beigās.

 

8.2 Iespēju startēt atkārtoti drīkst pieprasīt:

 

8.2.1 Ja pāragri ir pārtraukta vinčošana un pilotam ir nepietiekams augstums drošai uzdevumu izpildei, izņemot gadījumus, kad pilots pats ir pieņēmis lēmumu atkabināties no vinčas dodot zīmi Vinčotājam.

 

8.2.2 Ja vinčošanas laikā ir pārtrūkusi trose un pilots pieņem lēmumu nelidot uz mērķi nepietiekama augstuma dēļ.

 

8.2.3 Ja vēja ātrums pie mērķa pārsniedz noteikto maksimumu 7 m/s.

 

8.2.4 Traucējums mērķa zonā vai mērķis ir aizsegts.

Ja pilots redz, ka droša lidojuma trajektorija vai piezemēšanās mērķī ir traucēta vai apdraudēta un apzināti pieņem lēmumu nelidot uz mērķi.

 

8.2.5 Drošības apsvērumi.

Ja pilots izmaina lidojuma trajektoriju, lai izvairītos no sadursmes gaisā ar citu pilotu vai citu šķērsli un apzināti pieņem lēmumu nelidot uz mērķi.

 

8.3 Protestu iesniegšanas kārtība.

 

8.3.1 Strīdu gadījumā protests jāiesniedz līdz konkrētā raunda beigām, ko izskata sacensību Galvenais Tiesnesis. Pretējā gadījumā reģistrētais rezultāts paliek nemainīgs, kā arī tiek liegta iespēja startēt atkārtoti.

 

8.3.2 Iesniedzot protestu, jāsamaksā 15 Ls. Ja protests tiek izskatīts protesta iesniedzējam par labu, tad nauda tiek atgriezta. Ja protests tiek izskatīts protesta iesniedzējam par sliktu, tad nauda netiek atgriezta.

 

 

9. Diskvalifikācija

 

9.1 Sacensību dalībnieku var diskvalificēt (aizliegt piedalīties sacensībās un anulēt rezultātus) šādos gadījumos:

 

9.1.1 Par nesportisku rīcību. Par nesportisku rīcību uzskatāma:

- Sacensību gaitas kavēšana. Ja sacensību dalībnieks atliek startu vairāk nekā divas reizes.

- Tiesnešu norādījumu un starta kārtības atkārtota neievērošana.

- Jebkāda veida agresija, otras personas aizskaršana vai apvainošana.

 

9.1.2 Par bīstamu rīcību. Par bīstamu rīcību uzskatāmas tādas darbības, kuru rezultātā spārns var norauties vai ieiet negatīvā spirālē. Par bīstamu tāpat ir uzskatāma piezemēšanās asā virāžā, kur leņķis lielāks par 90 grādiem attiecībā pret vēju un spārna „knābieni” mazā augstumā. Aizliegts vertikāli nolaisties, izmantojot līdz galam izspiestu akselerātoru un maksimāli sabremzētu spārnu.

Fiksējot bīstamu rīcību pilots pirmajā reizē tiek brīdināts, bet atkārtotas bīstamas rīcības gadījumā – diskvalificēts. Piloti, kas norauj spārnu vai gāžas zemē negatīvā spirālē – tiek diskvalificēti.

 

 

Atbildīgās personas

 

Sacensību direktors:   Krišjānis Sietiņš

Galvenais tiesnesis:    Pēteris Golubeckis    

Starta tiesnesis:           Dzintars Reiniks

Datu operātors:           Katrīne


Komentāri: 5
    Made by kalichava