SIV kursi 2016

SIV kursi 2016. notiks 23.-28. jūlijs, Rīgas HES.

Starptautiski lietotais „SIV” saīsinājums nozīmē „Simulation d’Incident en Vol” (franču valodā). Vienkāršā tulkojumā tas nozīmē: Negadījumu Simulācija Lidojumā.

Vislabākā iespēja apgūt nestabilās situācijas gaisā ir apmeklējot SIV kursus, kurus vada pieredzējuši SIV instruktori. Šajos kursos ir iespējams saprast paraplāna uzvedību nestabilās situācijās un apgūt precīzu un korektu spārna kontroli nestabilajās situācijās. Tas tiek apgūts strauji progresējot no vienkāršākajiem manevriem līdz sarežģītākajiem.

SIV kursi notiek virs ūdens, ar glābšanas vestēm, instruktora pavadībā, sazinoties pa rāciju un izmantojot atbalsta laivu.

SIV kursu mērķis ir iemācīt paraplāna kontrolēšanas iespējas un uzzināt tā uzvedības robežas. Kādas ir sajūtas, kad paraplāns kļūst nestabils un kā korekti rīkoties šādās situācijās. Kā arī saprast, kad situācija ir kļuvusi bezcerīga un ir nepieciešams izmantot rezerves izpletni.

SIV NOLIKUMS

1. Personāls:
1.1 Klātienē jābūt vismaz vienam LPF (Latvijas Paraplanierisma Federācija) atzītam instruktoram.
1.2 Divām personām jāatrodas glābšanas (vinčošanas) laivā – pieredzējušam vinčotājam un laivas vadītājam.
1.3 SIV dalībniekiem jābūt vismaz „B” kategorijas pilotiem.

2. Vieta:
2.1 SIV manevri tiek izpildīti tikai virs ūdens.
2.2 Jābūt pietiekamam augstumam un adekvātai telpai, lai manevru var pilnvērtīgi un droši izpildīt, pēc kura izpildes ir pietiekams augstums, lai droši atgrieztos un piezemētos.

3. Ekipējums:
3.1 Atbilstoša laiva ar pieredzējušu komandu, lai maksimāli ātri nokļūtu pie ūdenī piezemējušā pilota.
3.2 Jāizmanto rācijas, kuras ir pietiekami skaļas, lai saņēmējs var dzirdēt pat tad, kad ir liels vēja troksnis. Ja rācija nedarbojas, uzdevumu izpilde tiek atcelta.
3.3 Pilotiem obligāti jāizmanto glābšanas vestes. Tādas, kas netraucē kontrolēt spārnu.
3.4 Pilotiem jābūt ekipētiem ar rezerves izpletņiem, ko iepriekš pārbauda instruktors.
3.5 Iekarēm jāatvieno protektori pirms manevriem virs ūdens.
3.6 Pirms lidojumiem jāpārbauda spārns. Instruktoram jābūt informētam par jebkādu spārna bojājumu pirms lidojuma. 
3.7 Drīkst lidot tikai ar atbilstoša izmēra spārniem.
3.8 Karabīņu attālumam jābūt noregulētam atbilstoši piekares ražotāja noteiktajiem standartiem. Pārāk plašs vai šaurs karabīņu attāluma regulējums var radikāli ietekmēt spārna uzvedību.
3.9 Iekarēm jābūt noregulētām maksimāli sēdošā pozīcijā.
3.10 Paraplāna trimmeriem jābūt noregulētiem standarta pozīcijā.
3.11 Lidojumiem virs ūdens tiek izmantotas tikai divdaļīgās viņčošanas atkabes.

4. Pirms lidojumu procedūras:
4.1 Visiem pilotiem jābūt informētiem par iespējamiem riskiem un ka uzdevumi ir brīvprātīgi. Ja instruktors dod komandu uzdevuma izpildei, bet pilots nejūtas droši, tad pilotam nav jāpilda uzdevums. Pilotiem jābūt informētiem par bīstamību nepareizas rīcības gadījumā. Ko darīt ārkārtas situācijā vai gadījumā, ja zaudēti sakari ar instruktoru (izmantot rezerves izpletni, jeb lidot atpakaļ uz piezemēšanās laukumu).
4.2 Pilotiem jābūt trenētiem rezerves izpletņa izmantošanā un piezemēšanās ūdenī.
4.3 Pilotiem ir jābūt pilnībā izskaidrotam katram manevram. Potenciālie sarežģījumi kā, piemēram, šlipses un tvisti ir kārtīgi jāizskaidro.
4.4 Jāizlasa un jāsaprot spārna manuālis.
4.5 Pilotiem jāsaprot, ka kursu mērķis ir atpazīt potenciālās problēmas, kā no tām izvairīties, un vajadzības gadījumā novērst radušās problēmas cik vien ātri un droši iespējams.

5. Lidojumi:
5.1 Uzdevuma izpilde var sākties tikai tad, kad pilots atrodas drošā augstumā un virs ūdens krātuves attiecīgā vietā, kur kontroles zaudēšanas gadījumā pilots netiek nonests pa vējam virs sauszemes. Pirms uzdevuma izpildes, instruktors pārliecinās vai ir iespējams sazināties ar pilotu. Tad instruktors dod pilotam komandu uzdevuma izpildei un vada pilotu manevra izpildes laikā. 
5.2 Ja augstums ir pietiekams, tad manevrs drīkst būt atkārtots, vai arī var veikt citu manevru. Pēc katra manevra izpildes ir jānostabilizē spārns un tikai tad drīkst izpildīt nākamo uzdevumu.
5.3 Manevri tiek izpildīti instruktora noteiktā kārtībā, un var tikt izpildīti vairāk, kā viens manevrs viena lidojuma laikā. Sarežģītākie manevri parasti netiek jaukti kopā viena lidojuma laikā.

6. Manevri (ļoti ieteicama manevru video filmēšana):
6.1. Frontālā sakļaušanās
6.2. Asimetriskā sakļaušanās, saglabājot kursu un vadāmību;
6.3 Noturēta asimetriskā sakļaušanās, saglabājot kursu un vadāmību, imitējot "šlipsi";
6.4 B-stall
6.5 Dziļais vingovers
6.6 Dziļā spirāle
6.7 Full Stall robežas meklēšana
6.8 Full Stall
6.9 Negatīvā rotācija
6.10 Rezerves izpletņa izmantošana 

7. Pēc lidojumiem:
7.1 Izpildīto manevru analīze.
7.2 Pēc katra lidojuma jāpārbauda ekipējuma stāvoklis, vai nav bojājumi.
7.3 Ja ekipējums ir nonācis ūdenī – tas ir jāizžāvē.

 

Dalībniekiem: savlaicīgi parūpējieties par ekipējumu un pārlokiet rezerves izpletņus. Kā arī laicīgi parūpējieties, lai jums ir divdaļīgās atkabes. Sagatavojiet arī pludiņus rezerves izpletņa konvertam. Un neaizmirtiet uzlādēt savas rācijas, kā arī sagādāt ūdens necaurlaidīgos čeholus rācijām (jeb citu alternatīvu, kā pasargāt rāciju no izmirkšanas). Neplānotas ūdens nosēšanās gadījumā nenožēlosiet, ja līdzi būs paņemts rezerves apģērba komplekts. SIV kursu organizātori parūpēsies par glābšanas vestēm, to skaits gan būs ierobežots. Bet ja būsiet sagādājuši savu glābšanas vesti, tas būs tikai apsveicami!


Cenas:
450 eur - pilns kurss (10 lidojumi)
400 eur - pilns kurss VIP kluba pilotiem (10 lidojumi)


Komentāri: 2
    Made by kalichava