Paramotor Challenge 2009 - Vidzeme. Rezultāti

4. un 5. jūlijā Cēsīs sacentās 14 motoparaplānu piloti veiklībā un gudrībā. Sacensības bija īsts pārbaudījums pilotiem... piedzīvojumi un emocijas. Protams tam visam pāri labi pavadīts laiks.

Sacensība.
Sacensību uzdevums bija orientējoties pēc kartes atrast kontrolpunktus tos nofotografēt  vai pat nolaisties. Pilotiem bija kontrolkartes ar karšu fragmentiem, lai atrastu punktus. Piemēram, vienā kontrolpunktā pie Bērzkroga par ieskaiti tika sarūpēts aliņš no baltā vigvama, kurš jāņem līdzi lai dabūtu ieskaiti. Bet startēt nācās līdz padusēm garā timotiņu zālē. Uhh, kā bija jāskrien! Bija kas palika ar to aliņu timotiņu pļavā :)
Kopējā distance starp kontrolpunktiem 75km. Tika izpēlēti 2 raundi, katrs pa 2 kontrolstundām.
Viennozīmīgi pierādījās, ka visus rezultātus noteica parsme orientāties apvidū un nostartēšanas spējas nestandarta vietās.

Sestdiena bija lieliska lidojama diena - daudziem pilotiem sanāca pavadīt gaisā pat vairāk kā 6 stundas. Pirmais bija rīta raunds 8:00 no Cēsu lidlauka. Piloti lidlaukā pulcējās jau 7 no rīta, sekoja brīfings, kontrolkaršu izdale un uzdevumu izskaidrojums. Motoru rūkoņa un visi pazūd zilās tālēs..... Otrais raunds notika sestdien vakarā 20:00 jau no "Laso". Trešai papildus raunds vēlajiem viesiem tika izspēlēts svētdien agri norīta. Vēture atkārtojas - svētdiena vējaina un jau deviņos bija grūti cīnīties ar pretvēju.

Sestdienas rīta un sestdienas vakara raundi bija ideāli. Viegls vējiņš un mierīgs gaiss, tikai lidošanas vaina. Pēc sestdienas rīta raunda daži Karlisonu sāka sirgt ar Ikara sindromu un tā vien vilka aizlidot līdz pat Saulei vai izbāzt galvu caur ozona caurumu.  Dienas vidus bija saulains un vējains (pat XC diena), bet tas nebija par šķērsli piedzīvojuma meklētājiem realizēt sevī sapņus pacelties cik vien augstu var. Bija veseli 5 Ikari.
Visaugstāk tika Ivars Veigulis- sasniedzot 3km augstumu. Pārējiem augstuma iekarotājiem nācās samierināties ar tehnikas atteikumu tādiem augstumiem. Citam reduktors (Raivo), citam izpūtējs (Arča), citam spārns par mazu (Aigars), citam vienkārši nokrita pie 2 km sveču vads :) (Kriš). Tas bija labs tehnikas tests lai atrastu vājos punktus un pēc tam tos novērstu.

Visumā piloti ieguva labu pieredzi un pārliecību par sevi. It īpaši startējot pa ciņainu pļavu bezvējā un ar slapju spārnu. Apmainījāmies ar pieredzi un vienkārši kārtigi izlidojāmies. Vakarā sarunas pie jaurības dziras. Lidojumos nācās zaudēt dažus propellerus, bet tas ir izaugsmes garants. Tas pieredzei. ieteikums nākamgada dalībniekiem. Ja lido ar koka propelleru - paņem 2gab. Varam droši ieteikt karbona vai plastikāta lāpstas - tik viegli nevarēs saplēst stingrajā timotiņu zālē.
Piedzīvojumi ir un būs! Un mēs esam tam gatavi!

Tātad rezultāti:

Vārds uzvārds Spārns / krāsa / motors Kontrollaiks (2:00) Kontrollaiks (2:00) Gaisa laiks Punkti Vieta
Raivo Pikke zils ar dzeltenu / U-turn Obsession / H&E 120 8:27-10:03
1:36
21:14-23:08
1:54
03:30 205 1
Askolds Zelmenis Zils,balts / ASA Hunter / Miniplane TOP80 21:30-22:44
1:14
21:29-22:47
1:18
03:32 205 1
Normunds Grūbe AirwaveSport3 - Miniplane TOP80 21:30-22:44
1:14
7:13-9:24
2:11
03:24 204,5 2
Māris Vancāns sarkans-dzeltens-melns /OZONE Mijo / BlackDevil25M 8:37-10:19
1:42
21:00-22:48
1:48
03:30 160 3
Krišjānis Sietiņš

Oranžs ar zilu / ADVANCE Epsilon5/25 / H&E R220

8:49-10:57
2:08
21:26-22:53
1:27
03:35 156 4
Roberts Onkelis Dzeltens / AVANCE Epsilon5 / FlyProducts M19Y 21:16-23:06
1:50
07:06-08:31
1:25
03:15 155 5
Ivars Veigulis Tango / Paraavis /  FlyProducts M25 8:40-10:31
1:51
21:26-22:27
1:01
02:52 120 6
Aigars Briune Sarkans, oranžš / SKY Fides 2 / FlyProducts M25 9:02-10:50
1:48
20:40-21:49
1:09
02:57 80 7
Ojārs Bitenieks zils / Pro design / Raket 08:34   ..:.. 55 8
Leons Valdmanis Zils,balts / ASA Hunter / ROS 125 08:48 21:30-22:43
1:13
1:13+ 75 9
Artis Treikmanis Zaļš, dzeltens / Paraavis Tango / Paraavis-Zanzitera 9:15-10:35
1:20
21:49-22:34
0:45
02:05 40 10
Atis Garklāvs Zils,balts / ASA Hunter / Miniplane TOP80 9:15-10:37
1:22
21:30-22:49
1:19
02:41 0 11

Lielumlielie paldies organizatoram no Cēsinieku puses Atim Garklāvam, kas salika kartes un kontrolpunktus; Artim Treikmanim par uzņemšanu viesu namā "Laso"; Mārtiņam Kontantam par tiesāšanu; Raivo Pikke par balvu krekliem un visiem dalībniekiem un to atbalstītājiem. Tiksimies atkal. Paramotoru piedzīvojumu spēles turpināsies arī 2010 gadā vai pat ātrāk!


Foto autors: Juris Kalniņš
Video autors: Māriņš Kontants

Kriš
Paramotor Challenge 2009. Vidzeme 88
Paramotor Challenge 2009 - Vidzeme
Komentāri: 6
    Made by kalichava