„Jēkabpils kauss 2013” lidojumos ar motoparaplāniem aizvadīts
Paraplanierisma klubs „Adrenalīns” 2013.gada pavasarī saņēma uzaicinājumu piedalīties „Motoru svētkos 2013” un līdz ar ātrumlaivu un rallijauto pilotiem, skatītājus priecēt arī ar motoparaplānu piloti
„Jēkabpils kauss 2013” lidojumos ar motoparaplāniem aizvadīts
Atbraucām, Palidojām, Aizbraucām... „Jēkabpils kauss 2013” lidojumos ar motoparaplāniem, kas notika „Motoru svētki 2013” ietvaros 17.augustā Jēkabpilī, plašāks notikumu apskats...
Vēl nedēļu pirms pasākuma laika prognoze neiepriecināja nevienu – 17.augusta rītā pieturējās brāzmains vējš. Ņemot vērā, ka sacensību lidojumiem atvēlētā vieta pilsētas centrā bija salīdzinoši neliela un apkārt slējās koki un ēkas, tad rotora iespējamība bija ļoti liela pat pie vēja 2-4 m/s, vējam pūšot jebkurā citā virzienā kā Ziemeļu. Ik dienu sekojot līdz prognozei arī organizatoru vaigs kļuva mazāk rūppilns – tendence rādīja, ka vējš samazinās un iegriežas pareizā virzienā. Māte Daba tiešām mīl jēkabpiliešus. Sacensību rīts pienāca ar perfektiem un lidojumiem ar motoparaplāniem pat ļoti piemērotiem laika apstākļiem lidojumu veikšanai Jēkabpils pilsētā.
Uz sacensību lidojumiem bija pulcējušies 11 piloti, no kuriem 4 piloti sacensībās piedalījās pirmo reizi un tikai 3 no klātesošajiem pilotiem iepriekš bija lidojuši slaloma uzdevumus ar piloniem (par kuru klātesamību liels paldies kolēģiem no Igaunijas paraplanierisma kluba „Aerosport” un personīgi Sergejam Usanovam, kas aizdeva mums savus pilonus bez atlīdzības, kamēr mūsu pašu Karlsoni gaida savējos no ražotājiem).
Sacensībās tika veikti 3 lidojumi, kopumā veicot 9 ieskaites uzdevumus. Šajā reizē par prieku skatītājiem, tiesnešiem un pašiem sev, piloti startēja pat ļoti labi – 33 startu laikā bija tikai daži atkārtoti starti (startējot ar pirmo reizi, pilots par uzdevumu saņem 250 punktus, startējos ar otro reizi – 170, ar trešo – 90).
Savukārt, piezemēšanās precizitātē šoreiz gan negāja tik raiti kā citu reizi – tikai 2 piezemēšanās centrā, kas ir mērķis 25 cm diametrā (max punktu skaits 250). Bija arī piezemēšanās uz ceļiem, rāmja pieskāriens un daudzas nolaišanās ārpus ieskaites punktu zonas. Kā vairākkārt uzsvēru arī sacensību norises laikā – galvenais, ka droši, uz savām kājām, bez sevis vai inventāra pabojāšanas.
Par prieku skatītājiem Atis Garklāvs (Ieriķi) un Artis Treikmanis (Cēsis) galvenos slaloma uzdevumus veica ar dūmusvecēm. Pēc pirmā „Ah” no skatītāju puses un paskaidrojumiem, ka tās nav tehniskas problēmas pilotu motoriem, bet speciāli viņiem par prieku sagatavota dūmošana, lai labāk būtu redzamas virāžas, visapkārt atskanēja sajūsmu pilni „Ooooo!”.
Piloti kā jau Piloti! Bija daži īpašie pārsteiguma momenti, kurus noteikti vērts pieminēt:
1) Čempions Krišjānis Sietiņš gandrīz zaudēja savu čempiona titulu pirms to vispār bija ieguvis. Par nepareiza pagrieziena veikšanu pēc starta, pirms 3.lidojuma Krišjānis bija iedzīvojies jau 2 brīdinājumos. 3.brīdinājums slaloma sacensībās netiek piešķirts, bet 2 brīdinājumiem seko automātiska diskvalifikācija. Saņēmās!
2) Tuvu savai diskvalifikācijai bija arī Jēkabpils pilots Edgars Mitris, kurš lido ar motoparaplānu jau vairāk kā 10 gadus, bet sacensībās startēja pirmo reizi. Arī Edgars pēc pirmajiem 2 lidojumiem bija nopelnījis 2 brīdinājumus, bet jau nopietnākus. Edgaram bija grūti saprast, ka gaidīšanas zona nākamajam uzdevumam ir pa labi no starta, nevis pa kreisi. Edgars spītīgi lidinājās neatļautā gaidīšanas zonā un saņēmās tikai 3.lidojumā. Labi, ka tā. Skatītājiem un sev par prieku, noslēdzot 3.lidojumu ar precīzu nosēšanos mērķa centrā, Edgars nopelnīja gan skatītāju skaļas gaviles, gan 5.vietu kopvērtējumā. Šī nelielā uzvara tika atzīmēta arī ar kāpšanu uz pjedestāla sacensību apbalvošanās ceremonijā. Edgars noteikti godam bija nopelnījis kāpt uz pjedestāla visaugstākā podesta, saņemot 1.vietas kausu un skatītāju aplausus.
3) Izcēlās šajās sacensībās arī Atis Garklāvs no Ieriķiem. Pirmos 2 slaloma uzdevumus Atis veica ar pārliecinošu uzvaru – iegūstot maksimālo punktu skaitu 1000. Un ja Edgaram un Krišjānim 3.lidojums bija kā dāvana, tad Atim šoreiz 3.lidojums bija sagādājis cita veida piedzīvojumus: brīdinājums par došanos uzdevumā pie sarkanā karoga signāla, uzdevuma noslēguma mietiņa aizskaršana tikai ar otro piegājienu un rezultātā – piekāpšanās 3.vietas ieguvējam kopvērtējumā Robertam Onkelim (Piņķi) tikai ar 8 punktu handikapu.
4) Noteikti vēlreiz ir vērts uzteikt visus sacensību pilotus: Krišjānis Sietiņš (Rīga), Mihails Vavilovs (Rīga), Roberts Onkelis (Piņķi), Atis Garklāvs (Ieriķi), Edgars Mitris (Jēkabpils), Artis Treikmanis (Cēsis), Aigars Briune (Cēsis), Gvido Liepiņš (Jēkabpils), Valters Roms (Burtnieki), Arnis Ģigulis (Rīga) un Māris Aleksandrovičš (Salaspils) – par brīnišķīgiem lidojumiem: drošiem un skaistiem, emociju pārpilniem. Paldies, puiši!
Paldies arī visu 3 pirmo vietu ieguvējiem, kuri neieradās uz apbalvošanu. Jūsu pārstāvjiem (Jogitai, man un Edgaram) kāpšana uz pjedestāla bija ļoti jauks piedzīvojums. Un sirsnīgi sveicieni Artim (Cēsis) – turpinot vairākus gadus atpakaļ Lietuvā aizsāktās motoparaplanieristu tradīcijas par 6.vietas ieguvēja sveikšanu un pievienošanos „6-u klubam”, BTA simpātijas balva ir godam nopelnīta!
Pirms apbalvošanas, apbalvošanas laikā un pēc tās, saņēmu ļoti daudz sajūsmu vārdus un paldies no organizatoriem, žurnālistiem, skatītājiem – tas viss ir Jūsu, mīļie Karlsoni! Bez Jums svētki nebūtu tik krāšņi!
Tikšanās atkal Jēkabpils debesīs nākošajos „Motoru svētkos 2014” ir atkarīga tikai no Jums, piloti, pašiem! Un, protams, sekojošas tiesnešu atsaucības un labvēlīgiem laika apstākļiem.
Daudzi virtuāli Paldies un vislielākie cieņas apliecinājumi idejas autoriem, atsaucīgajiem organizatoriem, lieliskajiem skatītājiem, atbildības pilnajiem tiesnešiem un fotogrāfiem, un, protams, piedzīvojumu kārajiem un nepārspējamajiem Pilotiem!!!
„Motoru svētki 2013” izskaņā ikviens klātesošais varēja vērot fantastisku salūtu dziesmas „We are the Champions” pavadījumā! Emocionāli, iederīgi, sirsnīgi un kā naglai uz galvas! Mēs esam čempioni!
Tiekamies gaisā!
Sacensību lidojumos ar motoparaplāniem „Jēkabpils kauss 2013” direktore – Inese Šubēvica
Rezultāti kopsvērtējums:
Clean start I |
Eight |
Precision landing I |
Clean start II |
Triangle |
Precision landing II |
Clean start III |
Stork leg |
Precision landing III |
|||
Pilot |
Points |
Points |
Points |
Points |
Points |
Points |
Points |
Points |
Points |
TOTAL |
Place |
Krišjānis Sietiņš |
250 |
977 |
100 |
250 |
927 |
0 |
250 |
1 000 |
250 |
4 004 |
1 |
Mihails Vavilovs |
250 |
814 |
175 |
250 |
864 |
50 |
250 |
771 |
175 |
3 599 |
2 |
Roberts Onkelis |
250 |
842 |
0 |
250 |
861 |
0 |
250 |
532 |
50 |
3 036 |
3 |
Atis Garklāvs |
170 |
1 000 |
0 |
250 |
1 000 |
0 |
250 |
358 |
0 |
3 028 |
4 |
Edgars Mitris |
250 |
740 |
0 |
250 |
725 |
0 |
250 |
326 |
250 |
2 791 |
5 |
Artis Treikmanis |
250 |
514 |
0 |
250 |
612 |
100 |
250 |
427 |
175 |
2 578 |
6 |
Aigars Briune |
250 |
623 |
100 |
250 |
574 |
100 |
90 |
342 |
50 |
2 378 |
7 |
Gvido Liepiņš |
250 |
683 |
175 |
250 |
686 |
0 |
250 |
DNF |
DNF |
2 294 |
8 |
Valters Roms |
250 |
784 |
0 |
250 |
736 |
0 |
250 |
0 |
0 |
2 270 |
9 |
Arnis Ģigulis |
250 |
352 |
0 |
250 |
402 |
50 |
90 |
320 |
50 |
1 763 |
10 |
Māris Aleksandrovičs |
170 |
598 |
0 |
250 |
434 |
0 |
250 |
DNF |
0 |
1 702 |
11 |