EKSPERIMENTS: 1 viņča, 2 paraplāni. Viņčošanās reizē!

.............es saku, ka šodien jāpiepilda Kriša sapnis par viņčošanos igrekā uz ko Mišā priecīgi atbildēja: „ooo, es paspēju uz šovu!!!“ Pasmējāmies un sākā

2011.gada 6.maijā dienas pirmajā pusē sazvanamies ar Krišu par Rumbulas plāniem. Krišs jau kādus pāris gadus bija runājis, ka vajadzētu pamēģināt uzviņčot divus paraplānus ar vienu viņču vienlaicīgi. Tā nu 6.maija rīta sarunā Krišs tā kautrīgi ieminējās: „Veci, uzviņčojamies šodien igrekā?“ Uz ko momentāli atbildēju: „Protams!“ Pa ceļam uz Rumbulu ieskrēju garāžā pēc vecās, stiprās (dzeltenās) troses, lai būtu no kā uztaisīt igreku.

Miša sēdēja uz Pasāta bagāžnieka malas un kaut ko ķibinājās ap tehniku, ieraudzīja, ka man rokā vecās dzeltenās troses rullis un prasa: "Kur Tu to atradi?" Es saku, ka šodien jāpiepilda Kriša sapnis par viņčošanos igrekā uz ko Mišā priecīgi atbildēja: „ooo, es paspēju uz šovu!!!“ Pasmējāmies un sākām diskutēt, cik garus igreka atzarus vajadzētu, kā un ar kādu distanci startēsim, kā viņčosimies utt. Tad uzsējām igreku un aidā gaisā. Pirmajā reizē nesanāca, jo paraplāni, lai arī DHV1, bet tomēr atšķīrās ar lidošanas ātrumiem un paraplānu noslogojumu. Pirmajā reizē viņčojoties mans paraplāns bija lēnāks, attiecīgi, mani velkot, es nevis lidoju vienkārši uz priekšu, bet uz priekšu un augšu (uzņēmu augstumu), tajā pašā brīdī Krišs ar ātrāko Novu, gāja lejā, jo viņa paraplāns lidoja ātrāk, kā trose to vilka. Pēcis, to redzot, nolaidu mūs droši lejā. Sekoja īsa un ātra prāta vētra, kā to atrisināt un izdomājām, ka jāstrādā ar akselerātoriem. Tātad tas, kuru rauj augšā vairāk, attiecīgi viņa ātrums ir mazāks, tas spiež pilnu akseli, tādā veidā paātrinoties un sākot iet lejā, tā vietā otrs paraplāns sāk iet augšā, jo attiecībā pret otru paraplānu būs palicis lēnāks. Un tā uz maiņām strādājām abi ar akselerātoriem. Vienu brīdi pat bijām uzķēruši balancu, ka viņčojāmies vienā līmenī kādu brīdi. Kad jau atkabinājāmies, tad jau, protams, sekoja pigorošanās gaisā. Rumbulā būt vienlaicīgi vienā augstumā ar vēl vienu paraplānu, kurā sēž Tev labi pazīstams un labs pilots ir medus maize abiem, jo tad tik sākās īstie pigori.

Eksperiments veiksmīgi pabeigts. Šis pasākums bija komandas darbs vistiešākajā nozīmē, jo, iztrūkstot vienam posmam vai nolažojot kādam no komandas, pasākums varētu nesanākt vai pat izvērsties ļoti bīstams. Vislielākā atbildība bija Pēcim, jo viņš mūs viņčoja. Pēcis, kā jau ļoti pieredzējis pilots un PRO viņčotājs, šo uzdevumu veica perfekti!

Mission Complete!

Anotācija: Dzintars
Video: Krišs

BĪSTAMI!
NEIESAKAM NEKO TĀDU ATKĀRTOT.
Y-Towing - 2 paragliders simultaneously.
Komentāri: 10
    Made by kalichava