Drošība, drošība un vēlreiz drošība!

Mani tomēr neliek mierā jautājums par pēdējā laikā pieaugošo traumatismu paraplanieristu vidū.

Mana iekšējā balss saka, ka par lietām, kas mani satrauc, ir jārunā – ja ne citam, tad vismaz man labāk no tā kļūs :)

 

Gribēju vērst ikviena uzmanību uz sekojošo:

 

1.Pareizie zābaki – ja cilvēks ir pieņēmis lēmumu lidot ar paraplānu, īsāku vai ilgāku laiku ar to nodarbojas, veic pastāvīgus lidojumus, tad, manuprāt, prioritātei vajadzētu būt nevis kā lētāk lidot, bet gan kā lidot droši! Kāpēc bieži vien cilvēks ir gatavs aizdomāties par īstermiņa aizdevumu, piemēram, mājas kinozāles iegādei, bet nav gatavs uz kādu laiku pieciest neērtības finansiālā ziņā un nopirkt zābakus, kas piemēroti lidošanai ar paraplānu tā pasaudzējot kaulus, kauliņus un nervus no liekiem stresiem, sāpēm un pārdzīvojumiem sev un apkārtējiem?

 

2. Ķiveru lietošana arī nodarbībās ar spārnu uz zemes (groundhandling) – jo īpaši tagad, kad sākas brāzmainie ziemas vēji, slidenā pamatne un kritieni uz sāniem ir bieži sastopama parādība. Piem. ķivere, kas piemērota riteņbraukšanai, braukšanai ar motorolleru un tmldz. maksā padsmit latu maksimums! Ja nu rosība neļauj iegādāties lidošanai piemērotāku ķiveri, tad vismaz kaut kādu galvas aizsargu atrast var arī par nelielu naudu. Vēl svarīgāk – ķiveri arī lietot.

 

3. Cimdi – par groundhandling jau nemaz neminēšu, jo tā ir lavīna, kas nespēj apstāties, bet es tomēr īsti nesaprotu to pilotu rīcības pamatojumu (gribētos teikt pat vēl vairāk - vienglprātīgās rīcības) lidojot bez jelkādiem cimdiem, nenodrošinot kaut mazāko roku aizsardzību gaisā (arī uz zemes). Jā, pieņemu ziemas periodā šādu gadījumu būs arvien mazāk un mazāk, jo gaisa temperatūra krītas un krītas, bet kas notika vasarā!?... regulārs bezcimdu pilotu tusiņš gaisā – skumji... Varbūt jānoorganizē paraugdemonstrējumi tam, cik viegli ar stropām ir savainot rokas pat bez lielas papildus slodzes?

 

4. Individuālie lidojumi – gribēju painteresēties, cik no mūsu pilotiem ir nokārtota C kategorijas license? Vai nu es kaut ko īsti līdz galam nesaprotu, vai arī atšķirība starp B un C kategorijas pilotiem nozīmē tieši to, kas uzrakstīts: (no www.paragliding.lv sadaļas par LPF apliecībām) par B kategoriju “Kluba pilots. Drīkst lidot dinamiskajās un termiskajās plūsmās augstākas kategorijas pilotu uzraudzībā mierīgos laika apstākļos. Augstākas kategorijas piloti pieņem lēmumu par lidojuma apstākļu atbilstību šī pilota kvalifikācijai. Spējīgs pastāvīgi pacelties gaisā ar aktīvo un pasīvo vinču, pārzina lidošanas noteikumus nekontrolētā gaisa telpā” un C kategoriju “Pilots. Pilots patstāvīgi pieņem lēmumu par vietas, laika apstākļu un maršruta atbilstību savai kvalifikācijai. Spējīgs patstāvīgi lidot termālajās un dinamiskajās pūsmās”. Varbūt jau arī man nav taisnība, bet man radušās gana pamatotas aizdomas, ka gana daudz B kategorijas piloti lido pastāvīgi bez augstākās kategorijas pilotu uzraudzības, kas arī varētu būt viens no papildus traumatisma iemesliem.

 

Negribu moralizēt, bet, ņemot vērā pēdējā laika notikumus gan klubā, gan manā personiskajā dzīvē, nemitīgi aizdomājos par spārnoto teicienu “Ja pats sevi nesargāsi, tad Dievs Tevi arī nesargās!” Un piedomāt par atbilstošu inventāru lidošanai ar paraplānu ir mazākais, kā varam sevi pasargāt!

 

Labprāt palasītu Jūsu komentārus par iepriekš rakstīto.

 

Lidosim skaisti! Lidosim droši!


Komentāri: 6
    Made by kalichava