Adrenalīns Rudens BUMS 2011

Šo sestdien 15. oktobrī Rumbulā plānojas kluba sacensības precizitātē piezemējoties ar paraplānu un bumbu mešanā no gaisa. Pucējiet spārnus un vingriniet rokas!




Ja laika prognoze saviebs seju, pārcelsim uz nākamo nedēļas nogali.

Adrenalin-Bums 2011 Rudens

 

2011.gada 15. vai 16.oktobris

Latvija, Rīga, lidlauks „Rumbula”

Sacensības organizē: Klubs „Adrenalīns”

www.adrenalins.lv

 

Sacensību mērķis

 

Sacensības tiek organizētas lai pievērstu pilotu uzmanību drošas piezemēšanās plānošanai ierobežotā teritorijā, lai trenētos piezemēties izvēlētajā punktā un noskaidrotu savas spējas, kā arī lai drošā un godīgā cīņā noskaidrotu labākos kluba pilotus. Un protams lai sanāktu kopā un lieliski pavadītu laiku svaigā gaisā.

 

Sacensību plāns

 

10:00 – 10:30 reģistrācija

10:30 – brīfings (instruktāža)

11:00 – sacensību lidojumu sākums

 

Noteikumi:

 

1. Reģistrācija.

 

1.1 Sacensībās drīkst piedalīties visi kluba piloti, kuriem ir vismaz „B” kategorijas Latvijas Paraplanierisma Federācijas izsniegta paraplanierista apliecība, kā arī skolas „Adrenalīns” skolnieki, kuriem ir skolas instruktora atļauja.

 

1.2 Reģistrācijas laikā katrs sacensību dalībnieks iesniedz aizpildītu dalībnieka anketu un parakstītu riska apliecinājuma veidlapu, uzrādot savu pilota apliecību.

 

1.3 Reģistrācijas laikā katrs pilots saņem starta kārtības numuru, kuru sacensību beigās nodod atpakaļ. Numura nozaudēšanas gadījumā sacensību dalībnieks samaksā soda naudu 5 Ls

 

2. Inventārs.

 

2.1 Sacensību dalībnieks pats ir atbildīgs par inventāra atbilstību un lidojuma drošību. Obligāti jābūt: spārnam, ķiverei, rezerves izpletnim, ar protektoru aprīkotai piekarei un vinčas atkabei, ko startā pārbaudīs – Starta Tiesnesis. Obligāti jābūt arī lidošanai atbilstošiem apaviem (zābakiem ar stiprināto potītes daļu). Neatbilstoša ekipējuma gadījumā, pilots netiek pielaizts pie starta!

 

2.2 Sacensību laikā mainīt spārnu ir atļauts.

 

3. Raundi: Sacensību ietvaros tiks veikti minimums 3 raundi. Raundu skaits ir atkarīgs no laika apstākļiem, par ko attiecīgu lēmumu pieņem Galvenais Tiesnesis.

 

4. Starts.

 

4.1.1 Katram dalībniekam ir jābūt gatavam startēt atbilstoši savam starta kārtas numuram. Starta kārtību (secību) pilots var mainīt tikai ar iepriekšēju Starta Tiesneša atļauju. Dalībniekiem, kuri nav ieradušies, vai nav gatavi startam, attiecīgajā raundā tiek reģistrēts maksimālais punktu skaits.

 

4.1.2 Ja sacensību dalībnieks divas reizes pēc kārtas nevar nostartēt, viņš dodas uz rindas beigām un startē kā pēdējais attiecīgajā raundā.

4.1.3 Ja sacensību dalībnieks starta apstākļus (vēja virziens, stiprums) uzskata par nepiemērotiem, viņš var startu atlikt un doties uz rindas beigām.

 

4.2 Starta veids: pasīvā vinča. Pilots ir atbildīgs par iepriekšējo sagatavotību un pieredzi startēt ar pasīvo viņču gan vājā, gan stiprā vējā, gan turbulentos laika apstākļos.

 

4.3 Katram dalībniekam vinčošanas laikā tiek nodrošināts minimālais nepieciešamais augstums – 150 m, lai spētu izpildīt sacensību uzdevumus un droši piezemēties. Ja dalībnieks ir gatavs uzdevumam un vēlas atkabināties no troses zemākā augstumā vai arī vinčojoties pilots pieņem lēmumu pārtraukt uzdevuma izpildi, viņš dod zīmi Vinčotājam – sāniski vicinot kājas, kas kalpo par signālu Vinčotājam pārtraukt vinčošanu.

 

5. Sacensībās plānotie uzdevumi

 

5.1 Balonu mešana mērķī:

Katram sacensību dalībniekam startā ir pieejams balons pildīts ar ūdeni, kurš lidojuma laikā jāmet iepriekš norādītā mērķī. Par trāpijumu mērķa centrā pilotam tiek piešķirti 0 punkti; par trāpījumu līdz 5 m no mērķa centra, punktu skaits ir vienāds ar centimetru skaitu no nulles punkta; par trāpījumu 5 m un vairāk no mērķa centra, pilotam tiek piešķirts maksimālais punktu skaits – 500.

 

5.2 Piezemēšanās precizitātē:

Sacensību dalībniekam jāpiezemējas precīzi, iepriekš norādītajā mērķī. Par piezemēšanos mērķa centrā, pilotam tiek piešķirti 0 punkti; par piezemēšanos līdz 10 m no mērķa centra, punktu skaits ir vienāds ar centimetru skaitu no nulles punkta; par piezemēšanos 10 m un vairāk no mērķa centra, pilotam tiek piešķirts maksimālais punktu skaits – 1000.

 

5.3 Citi nosacījumi:

- Abi iepriekš minētie uzdevumi jāizpilda viena lidojuma laikā;

- Katrā raundā, drīkst izmantot tikai vienu balonu

- Katrs dalībnieks pats pieņem lēmumu vai sava lidojuma laikā izpildīs balona mešanas uzdevumu. Atsakoties no uzdevuma, konkrētajā raundā, dalībniekam tiek piešķirts maksimālais punktu skaits attiecīgajā uzdevumā.

- Katrs pilots pats pieņem lēmumu kā un kur uzglabāt balonu lidojuma laikā;

- Uzvarētājs ir dalībnieks ar mazāko punktu skaitu.

 

6. Mērķu izvietojums.

 

6.1 Abu iepriekš minēto uzdevumu mērķi tiks izvietoti drošā attālumā no starta zonas.

 

7. Piezemēšanās: Jāpiezemējas uz kājām. Ja pilots nokrīt, viņam tiek ieskaitīti 1000 punkti. Par kritienu tiek uzskatīts: jebkura pilota ķermeņa daļas (izņemot pēdas) vai piekare (izņemot akselerātoru un piekares kāju paliktni vai vinčas atkabi) pieskaršanās zemei, pirms zemei ir pieskāries spārns.

 

8. Protesti un iespēja startēt atkārtoti.

 

8.1 Sacensību dalībnieks drīkst pieprasīt iespēju startēt atkārtoti. Atkārtotie starti notiek katra raunda beigās.

 

8.2 Iespēju startēt atkārtoti drīkst pieprasīt:

 

8.2.1 Ja pāragri ir pārtraukta vinčošana un pilotam ir nepietiekams augstums drošai uzdevumu izpildei, izņemot gadījumus, kad pilots pats ir pieņēmis lēmumu atkabināties no vinčas dodot zīmi Vinčotājam.

 

8.2.2 Ja vinčošanas laikā ir pārtrūkusi trose un pilots pieņem lēmumu nelidot uz mērķi nepietiekama augstuma dēļ.

 

8.2.3 Ja vēja ātrums pie mērķa pārsniedz noteikto maksimumu 7 m/s.

 

8.2.4 Traucējums mērķa zonā vai mērķis ir aizsegts.

Ja pilots redz, ka droša lidojuma trajektorija vai piezemēšanās mērķī ir traucēta vai apdraudēta un apzināti pieņem lēmumu nelidot uz mērķi.

 

8.2.5 Drošības apsvērumi.

Ja pilots izmaina lidojuma trajektoriju, lai izvairītos no sadursmes gaisā ar citu pilotu vai citu šķērsli un apzināti pieņem lēmumu nelidot uz mērķi.

 

8.3 Protestu iesniegšanas kārtība.

 

8.3.1 Strīdu gadījumā protests jāiesniedz līdz konkrētā raunda beigām, ko izskata sacensību Galvenais Tiesnesis. Pretējā gadījumā reģistrētais rezultāts paliek nemainīgs, kā arī tiek liegta iespēja startēt atkārtoti.

 

8.3.2 Iesniedzot protestu, jāsamaksā 15 Ls. Ja protests tiek izskatīts protesta iesniedzējam par labu, tad nauda tiek atgriezta. Ja protests tiek izskatīts protesta iesniedzējam par sliktu, tad nauda netiek atgriezta.

 

9. Diskvalifikācija

 

9.1 Sacensību dalībnieku var diskvalificēt (aizliegt piedalīties sacensībās un anulēt rezultātus) šādos gadījumos:

 

9.1.1 Par nesportisku rīcību. Par nesportisku rīcību uzskatāma:

- Sacensību gaitas kavēšana. Ja sacensību dalībnieks atliek startu vairāk nekā divas reizes.

- Tiesnešu norādījumu un starta kārtības atkārtota neievērošana.

- Jebkāda veida agresija, otras personas aizskaršana vai apvainošana.

 

9.1.2 Par bīstamu rīcību. Par bīstamu rīcību uzskatāmas tādas darbības, kuru rezultātā spārns var norauties vai ieiet negatīvā spirālē. Par bīstamu tāpat ir uzskatāma piezemēšanās asā virāžā, kur leņķis lielāks par 90 grādiem attiecībā pret vēju un spārna „knābieni” mazā augstumā. Aizliegts vertikāli nolaisties, izmantojot līdz galam izspiestu akselerātoru un maksimāli sabremzētu spārnu.

Fiksējot bīstamu rīcību pilots pirmajā reizē tiek brīdināts, bet atkārtotas bīstamas rīcības gadījumā – diskvalificēts. Piloti, kas norauj spārnu vai gāžas zemē negatīvā spirālē – tiek diskvalificēti.

 


Результаты "Adrenalins Bums Оpen 2011" 124
Komentāri: 7
    Made by kalichava