Adrenalīns Bums 2016 Open Pavasaris

Sestdien, 09.04.2016

Sacensību plāns:
10:00 – 10:30 reģistrācija
10:45 – brīfings (instruktāža)
11:00 – sacensību lidojumi

Dalības maksa: 10 eiro (kluba „Adrenalīns” pilotiem un 2. kursa skolniekiem par brīvu)

Reģistrācija elektroniski šeit līdz piektdienas 08.04.2016 plkst. 20:00:


Sacensību mērķis:
Sacensības tiek organizētas, lai drošā un godīgā cīņā noskaidrotu labākos pilotus un lai stiprinātu draudzīgas attiecības pilotu, klubu un valstu starpā. 

Noteikumi:
1. Reģistrācija.
1.1 Sacensībās drīkst piedalīties visi piloti, kuriem ir vismaz „B” kategorijas Latvijas Paraplanierisma Federācijas izsniegta paraplanierista apliecība un 2. kursa Adrenalīns skolas studenti. Vai vismaz „3.” kategorijas Starptautiskās Aeronautikas Federācijas (Fédération Aéronautique Internationale) izsniegta starptautiski atzītā Starptautiskā Pilota Identifikācijas (International Pilot Proficiency Identification) apliecība. 
1.2 Reģistrācijas laikā katrs sacensību dalībnieks iesniedz aizpildītu dalībnieka anketu, uzrādot savu pilota apliecību. Un samaksā dalības maksu – 10 euro. (kluba „Adrenalīns” pilotiem un 2. kursa skolniekiem par brīvu) 

2. Inventārs.
2.1 Sacensību dalībnieks pats ir atbildīgs par inventāra atbilstību un lidojuma drošību. Obligāti jābūt: spārnam, ķiverei, rezerves izpletnim, ar protektoru aprīkotai piekarei un vinčas atkabei, ko startā pārbaudīs – Starta Tiesnesis. Obligāti jābūt arī lidošanai atbilstošiem apaviem (zābakiem ar stiprināto potītes daļu). Neatbilstoša ekipējuma gadījumā, pilots netiek pielaizts pie starta!
2.2 Sacensību laikā mainīt spārnu ir aizliegts.

3. Raundi: Sacensību ietvaros tiks veikti minimums 3 raundi. Raundu skaits ir atkarīgs no laika apstākļiem, par ko attiecīgu lēmumu pieņem Galvenais Tiesnesis. 

4. Starts.
4.1 Brīfinga (instruktāžas) laikā dalībnieku starpā tiks izlozēti starta kārtības numuri. Katram dalībniekam ir jābūt gatavam startēt atbilstoši savam starta kārtas numuram. Starta kārtību (secību) pilots var mainīt tikai ar iepriekšēju Starta Tiesneša atļauju. Dalībniekiem, kuri nav ieradušies, vai nav gatavi startam, attiecīgajā raundā tiek reģistrēts maksimālais punktu skaits. 
4.2 Starta veids: pasīvā vinča. Pilots ir atbildīgs par iepriekšējo sagatavotību un pieredzi startēt ar pasīvo viņču gan vājā, gan stiprā vējā, gan turbulentos laika apstākļos.
4.3 Katram dalībniekam vinčošanas laikā tiek nodrošināts minimālais nepieciešamais augstums – 150 m, lai spētu izpildīt sacensību uzdevumus un droši piezemēties. Ja dalībnieks ir gatavs uzdevumam un vēlas atkabināties no troses zemākā augstumā vai arī vinčojoties pilots pieņem lēmumu pārtraukt uzdevuma izpildi, viņš dod zīmi Vinčotājam – saloka vienu „ausis” vai informējot pa rāciju. 

5. Sacensībās plānotie uzdevumi
5.1 Uzdevums "Kociņš" - pieskaršanās balonam, kas piestiprināts 2-3 metru augsta kociņa galā, kas atrodas pie piezemēšanās mērķa:
Pie piezemēšanās mērķa zemē būs ierakts lokans plastikāta kociņš, kura galā būs piestpirnāts balons. Pilotam pirms piezemēšanās ir jāpieskaras balonam ar jebkuru ķermaņa daļu (roku, kāju, vēderu utt.) Ja pilots ir trāpījis pa balonu un piezemējies uz kājām, paliekot kājās, kamēr paraplāns netiek nolaists zemē, tad pilots saņem 0 punkti ieskaitē "Kociņš". Ja pilots netrāpā pa balonu, tad saņem maksimālo punktu skaitu - 500. Šis rezultāts tiks summēts klāt piezemēšanās mērķī rezultātam. Pieskaršanās balonam ar iekari, akseleratoru, paraplāna stropēm vai paraplānu neskaitās.
5.2 Piezemēšanās precizitātē:
Sacensību dalībniekam jāpiezemējas precīzi iepriekš norādītajā mērķī. Par piezemēšanos mērķa centrā pilotam tiek piešķirti 0 punkti; par piezemēšanos līdz 10 m no mērķa centra, punktu skaits ir vienāds ar centimetru skaitu no nulles punkta; par piezemēšanos 10 m un vairāk no mērķa centra, pilotam tiek piešķirts maksimālais punktu skaits – 1000. 5.3 Citi nosacījumi:
- Abi iepriekš minētie uzdevumi jāizpilda viena lidojuma laikā; - Uzvarētājs ir dalībnieks ar mazāko punktu skaitu. 

6. Mērķu izvietojums.
6.1 Piezemēšanās mērķa un uzdevuma "Kociņš" attālums tiks nolikts vadoties no vēja stipruma, lai tehniski būtu iespējams vienā lidojumā abos uzdevumos iegūt 0 punktus.

7. Piezemēšanās: Jāpiezemējas uz kājām. Ja pilots nokrīt, viņam tiek ieskaitīti 1000 punkti. Par kritienu tiek uzskatīts: jebkura pilota ķermeņa daļas (izņemot pēdas) vai piekare (izņemot akselerātoru un piekares kāju paliktni vai vinčas atkabi) pieskaršanās zemei, pirms zemei ir pieskāries spārns. 

8. Protesti un iespēja startēt atkārtoti.
8.1 Sacensību dalībnieks drīkst pieprasīt iespēju startēt atkārtoti. Atkārtotie starti notiek katra raunda beigās.
8.2 Iespēju startēt atkārtoti drīkst pieprasīt:
8.2.1 Ja pāragri ir pārtraukta vinčošana un pilotam ir nepietiekams augstums drošai uzdevumu izpildei, izņemot gadījumus, kad pilots pats ir pieņēmis lēmumu atkabināties no vinčas dodot zīmi Vinčotājam.
8.2.2 Ja vinčošanas laikā ir pārtrūkusi trose un pilots pieņem lēmumu nelidot uz mērķi nepietiekama augstuma dēļ. 
8.2.3 Ja vēja ātrums pie mērķa pārsniedz noteikto maksimumu 7 m/s.
8.2.4 Traucējums mērķa zonā vai mērķis ir aizsegts. Ja pilots redz, ka droša lidojuma trajektorija vai piezemēšanās mērķī ir traucēta vai apdraudēta un apzināti pieņem lēmumu nelidot uz mērķi.
8.2.5 Drošības apsvērumi.
Ja pilots izmaina lidojuma trajektoriju, lai izvairītos no sadursmes gaisā ar citu pilotu vai citu šķērsli un apzināti pieņem lēmumu nelidot uz mērķi.
8.3 Strīdu gadījumā protests jāiesniedz līdz knokrētā raunda beigām, ko izskata sacensību Galvenais Tiesnesis. Pretējā gadījumā reģistrētais rezultāts paliek nemainīgs, kā arī tiek liegta iespēja startēt atkārtoti.

9. Diskvalifikācija
9.1 Sacensību dalībnieku var diskvalificēt (aizliegt piedalīties sacensībās un anulēt rezultātus) šādos gadījumos:
9.1.1 Par nesportisku rīcību.
9.1.2 Par bīstamu rīcību. Par bīstamu rīcību uzskatāmas tādas darbības, kā rezultātā spārns var norauties vai ieiet negatīvā spirālē. Par bīstamu tāpat ir izskatāma piezemēšanās asā virāžā, kur lenķis lielāks par 90 grādiem attiecībā pret vēju un spārna „knābieni” mazā augstumā. Aizliegts vertikāli nolaisties, izmantojot līdz galam izspiestu akselerātoru un maksimāli sabremzētu spārnu.
Fiksējot bīstamu rīcību pilots pirmajā reizē tiek brīdināts, bet atkārtotas bīstamas rīcības gadījumā – diskvalificēts. Piloti, kas norauj spārnu vai gāžas zemē negatīvā spirālē – tiek diskvalificēti.

Atbildīgās personas:
Sacensību direktors: Dzintars Reiniks
Galvenais tiesnesis: Krišjānis Sietiņš
Adrenalīns Bums Rudens 2015 AK 37
Paragliding Season Starter!
Komentāri: 3
    Made by kalichava